Efektywny marketing nieruchomości – Porady dla deweloperów

Jak zapewne każdy dobrze wie, do głównych obowiązków deweloperów należy promocja ofert nieruchomości. Jednak nie każdy wie, jak skutecznie promować nieruchomości, aby docierały one do jak największego grona zainteresowanych klientów.... Czytaj dalej

Jak zapewne każdy dobrze wie, do głównych obowiązków deweloperów należy promocja ofert nieruchomości. Jednak nie każdy wie, jak skutecznie promować nieruchomości, aby docierały one do jak największego grona zainteresowanych klientów. Szczególnie w dobie internetu, gdzie spotykamy się ze zjawiskiem przesycenia treścią.

W sieci znajdziemy dosłownie wszystko – od domków jednorodzinnych, przez kawalerki, aż po nieruchomości typu studio. Deweloperzy chcąc przykuć uwagę potencjalnych klientów, muszą wykazywać się szczególną starannością przy sporządzaniu ofert nieruchomości. Klienci bowiem podchodzą bardzo krytycznie do tego typu produktów. Bo przecież nieruchomość to nadal produkt, z tym że wyjątkowy – ale to wciąż produkt.

Jak więc, w dobie internetu i zaostrzającej się konkurencji, skutecznie organizować marketing nieruchomości, aby ten, nie tylko przyciągał nowych nabywców, ale i zatrzymywał ich na dłużej?

Znaj potrzeby swoich klientów

Przede wszystkim należy poznać potrzeby swoich potencjalnych klientów. Jakimi motywacjami się kierują, kiedy decydują się kupić nieruchomość. I co sprawia, że rezygnują właśnie z tej konkretnej oferty.

Marketing nieruchomości będzie skuteczny, jeżeli podejdzie się do niego z wcześniej przygotowanym planem. Nie wolno przy tym przesadzać z treścią, aby nie wystraszyć i zniechęcić potencjalnych nabywców. Ludzie są z reguły wzrokowcami, nie czytają, a raczej skanują tekst. Dlatego warto wzbogacać ofertę o materiały multimedialne: zdjęcia, video bądź wirtualny spacer po domu lub mieszkaniu.

Aby lepiej poznać potrzeby swoich potencjalnych nabywców, warto skorzystać z pomocy wirtualnej rzeczywistości – śledzić ruch użytkowników w social mediach, sprawdzać jakich słów kluczowych używają podczas wyszukiwania ofert nieruchomości w wyszukiwarce Google’a oraz na jakich udogodnieniach im najbardziej zależy.

Podkreślaj atuty swoich inwestycji

Znając potrzeby i motywacje przyszłych nabywców, można przystąpić do tworzenia właściwej kampanii marketingowej. W tym celu deweloper powinien uwzględnić wszystkie atuty swoich inwestycji. Co wyróżnia go na tle konkurencji i czy jego nieruchomość spełnia, zakładane przez klientów, konkretne kryteria.

Marketing nieruchomości powinien skutecznie zachęcać potencjalnych klientów do zainteresowania się właśnie tą jedną, konkretną ofertą nieruchomości. Jeżeli klient marzy o mieszkaniu w dogodnej okolicy, blisko parku i pasaży sklepów, deweloper powinien uwzględnić to w swoim planie marketingowym i zaproponować mu możliwie najkorzystniejszą ofertę, jaką dysponuje.

Utrzymuj kontakt w social mediach

Do skutecznej organizacji marketingu nieruchomości potrzebny będzie również stały kontakt z klientami. Aby to osiągnąć, warto zastosować metodę Social Listeningu. Dzięki niej deweloperzy są w stanie dotrzeć do znacznie większego grona odbiorców, niż w przypadku standardowych reklam w sieci, na które większość z nas nawet nie patrzy albo omija wzrokiem.

Skuteczny marketing nieruchomości to zatem taki, który w nienachalny sposób przykuwa uwagę potencjalnych nabywców. To te wszystkie działania, dzięki którym możliwe jest szybkie wypromowanie danej nieruchomości. Marketing ten dostarcza potencjalnym kupującym niezbędnych informacji, które mogą przesądzić o tym, czy zdecydują się oni na zakup akurat tej jednej konkretnej nieruchomości.

Autor

Agata Kozłowska
Agata Kozłowska
Jest doświadczoną redaktorką serwisu budowlanego. Specjalizuję się w tematyce budownictwa i remontów. Dzięki swojej wiedzy i pasji, jest w stanie dostarczać czytelnikom wartościowych i rzetelnych informacji dotyczących tej branży. Jestem zaangażowana w swoją pracę i dążę do ciągłego rozwijania swoich umiejętności, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania moich czytelników.
Oceń ten artykuł

Efektywny marketing nieruchomości – Porady dla deweloperów

Oceń
Ocena 0/5 na podstawie 0 ocen

Dodaj komentarz